چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

امروز شنبه سیزده به در بود ولی ما خونه بودیم. همسرم هنوز سرفه می کنه. منم ازش واگرفتم و علائم شبیه به سرماخوردگی دارم. عطسه و آبریزش و گاهی سرفه. خلاصه اینم از عید امسال ما. گاهی فکر می کنم حکمت خدا بود که ما امسال هیچ رفت و آمد نداشته باشیم و هیچ فامیلی را نبینم. دیروز عصر یکی از دوستان دانشگاه زنگ زد و کمی حرف زدیم. گفتم به آرامش خیلی خوبی رسیدم و دیگه حرف و نظر و نگاه هیشکی برام مهم نیست. می خوام خودم باشم و از زندگیم لذت ببرم.

توی اینستا این چند روز پست می گذارم و لذت می برم. برام مهم نیست دیگران حسادت کنند یا خوششون بیاد یا بدشون بیاد یا هر فکری بکنند. 

الان دارم دمنوش آویشن می خورم. همینجور همش توی آشپزخانه هستم و یا دارم چیزی می پزم یا ظرف می شورم یا دمنوش و اینا درست می کنم. دیگه پذیرفتم که زندگی من همینه و خداراشکر که خودم قوی هستم. هیچ دلسوزی ندارم و هیشکی سراغم را نمی گیره و یا یه لیوان آبجوش دستم نمیده. ولی من باید خونه و زندگی و شوهر و بچه هام را حفظ کنم و دلخوش باشم به همین زندگی و امکاناتی که دارم و تازه خیلی ها حسرتم را می خورند. 

دو سال پیش وقتی تازه کرونا شروع شده بود برای همون رفیق فابریک درد و دل کرده بودم و بهم پند و نصیحت داده بود که تو خداراشکر مشکل خاصی نداری و شوهرت هم آدم معقولی هست و الکی زندگی ات را خراب نکن و ناشکری نکن و بچسب به زندگیت. بهم گفته بود: دوستم دل دشمنای خودت را شاد نکن. 

گاهی میرم این حرفهاش را می خونم که یادم بیاد دو سال پیش دوست دلسوزی داشتم که براش آرامش من و خانواده ام مهم بود. 

خلاصه هیچی ارزش اینو نداره که من بخوام غصه بخورم یا زندگی خودم و شوهرم و بچه هام را به هم بریزم. پس هدف مهم زندگی من حفظ آرامش خودم و خانواده ام هست.

خدایا شکرت. یک شکر تو از هزار نتوانم گفت...

  • ۰۱/۰۱/۱۳
  • رها رها

نظرات (۱)

البته امیدوارم این حفظ ارامش ، منجر به سکون و رکود و عادت نشه . عادت منجلابیست که مبتلایانش را ذره ذره غرق میکند .

آرامشتان پایدار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی