چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قاصدک خوشحال...

امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه سال ۱۴۰۰

این چند روز تعطیلی و تاسوعا و عاشورا و همه رد شد به سلامتی.... ما همش توی خونه بودیم و فقط گاهی صبح ها رفتم پیاده روی... خواهرم کرونا داره و بستری بود و دیروز مرخص شد. مامانم اینا هم کرونا ضعیف گرفتند با وجود زدن واکسن. خلاصه حال و روزگار که اصلا خوب نیست ولی ما داریم تلاش می کنیم زنده و سالم دوام بیاریم!

برام جالبه توی این وبلاگ گاهی قیمتها و اوضاع روزگار را هم نوشتم و بعد از گذشت دو سه سال معلومه که چقدر همه چیز تغییر کرده و بدتر شده. گفتم الان هم دوباره گزارش بدم! دلار ۲۶ هزار تومن است... قیمت سکه بهار آزادی حدود ۱۲ میلیون... و هر گرم طلا حدود یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومن.... یادمه اواخر شهریور سال ۹۶ طلا گرمی صد هزار بود... توی ۴ سال چقدر همه چیز تغییر کرد.....می دونم باز هم بدتر میشه... یاد دوست دوران گذشته ام افتادم که الان حدود یک ساله کلا ازش بی خبرم. همش تشویقم می کرد که برو طلا و سکه بخر بگذار کنار و مطمین باش چند سال دیگه خیلی خوشحال هستی که طلا خریدی.... واقعا هم اصلا نمی تونم تصور کنم مثلا ده سال دیگه اوضاع ایران چطوری میشه و وقتی ما دوران پیری و بازنشستگی مون میشه و بچه هامون اول جوانی و زندگی ساختن شون هست اوضاع چطوریه....برای همین گاهی تلاش کردم یه چیزی پس انداز کنم برای آینده ی مبهم مون در این کشور.... چند سال دیگه کلاه مون پس معرکه نباشه.... 

هاها.... یاد ز افتادم که تا همین دو سال پیش می گفت خیلی ها جای خالی نداشته هاشون رو با پول و اینا پر کردند.... ولی من می دونم که پول و تجملات زیاد هم چیزی نیست که حال و دل آدم رو خوب کنه....

یه چیزای دیگه هست که دل آدم را خوش می کنه به زندگی...البته یه حداقلی از پول و امکانات هم باید باشه تا راحت زندگی کرد...ولی بعدش دیگه پول زیاد دلیل حال خوش نیست... 

حال خوش جایی توی دل و قلب آدم هاست... جایی و جوری که به دنیا و بقیه ی آدم ها نگاه می کنند... حال خوش صلح درون آدمها با خودشون و هستی است... وقتی با خودت و همه ی جهان هستی در صلح و آرامش باشی و از هیچ کس هیچ انتظاری نداشته باشی در بهترین حالت قرار می گیری....راحت و رها مثل یک قاصدک خوشحال و خندان در پرواز....

  • ۰۰/۰۵/۳۰
  • رها رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی