چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

خب رمان گربه اینجوری شروع می شود: اسم فصل اول ریه ی آهنین است. درباره ی برادر راوی گفته می شود. مردی به اسم استیفن. استیفن درباره زمان حرف زده است. گفته زمان خط نیست. بعد است. بعد هم راوی گفته نمی توان برگشت و به امتداد زمان نگاه کرد. فقط می توان به عمقش خیره شد، مثل آب. گاهی چیزی به سطح آب می آید گاهی چیزی دیگر و گاهی هم هیچ. اما هیچ چیز خارج نمی شود.

اینجا فکر کردم منظورش همان خاطرات است که در گذر زمان در ذهنمان وجود دارد ولی کمرنگ می شود. گاهی چیزی از خاطرات بیرون می آید.

بعد خاطرات سیزده سالگی را مرور می کند با دوستش کردلیا. می گوید: سرسخت و نفوذناپذیریم، می درخشیم، سیزده ساله ایم.

و بعد می فهمیم که الان در سنین میان سالی و پیری است و نمی داند اگر دوستش را ببیند چه شکلی شده. اسم خودش الین ریزلی است.

اسم فصل دوم کاغذ نقره ای است.می گوید که در نیمه راه است.شرایط کنونی اش را توصیف می کند. تورنتو و بریتیش کلمبیا را توصیف می کند. اسم شوهر فعلی اش که شوهر دوم است بن است. بن آژانس مسافرتی دارد و تخصص اش سفر به مکزیکو است. بعد درباره شغل خودش می گوید که نقاش است. هنرمندها را توصیف می کند. و می گوید دو دختر دارد: سارا و آن. یکی شان پزشک می شود و یکی شان حسابدار. اسم شوهر اولش جان است و سارا دختر جان است.به خاطر سارا ارتباط شان را حفظ کرده اند. الان نمایشگاه مرور آثار دارد. اسم گالری ساب ورژنز است. اینجا استدیوی جان هست. جان کارهای سینمایی می کند و قطعات بدن انسان می سازد. 

تا اینجا کمی خودش و شوهر اول و دومش را توصیف کرده و شکل روابط شان را. 

در جایی می گوید در سنین پیری آدم می فهمد کارهای زندگی باید بر خیر و خوبی انسان چیزی اضافه کند. درباره جان می گوید دارد به تدریج به خیر و نیکی وجود انسان اعتقاد پیدا می کند. 

  • ۰۰/۱۰/۰۶
  • رها رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی