چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

چو تخته پاره بر موج ...

نه بسته ام به کس دل، نه بسته کس به من دل چو تخته پاره بر موج رها رها رها من

بایگانی
  • ۱
  • ۰

الان حدود ساعت نه و نیم صبح سه شنبه 21 دی است. بچه ها صبح هر دو امتحان داشتند و رفتم رسوندمشون مدرسه. هوا ابری و سرد و بارانی بود. یک روز زیبای زمستانی که دارد آرام آرام می گذرد. بعد رفتم سر لبنیاتی محل و شیر و خامه و فرنی خریدم. بعد هم دم میوه فروشی پرتقال و لیمو شیرین و خیار و پیاز. اومدم خریدها را گذاشتم خونه و کتاب کتابخونه را برداشتم و رفتم کتابخونه. کتاب را پس دادم و زوربای یونانی را گرفتم. امیدوارم از این کتاب بیشتر لذت ببرم.

بعضی از شبها توی خواب و بیداری و دل شب خیلی رنح می کشم. مچاله میشم توی خودم. حس عجیبی دارم. انگار که کوچولو و کوتاه و فشرده شدم. یه جور رنج عجیبی توی وجودم می پیچه... اینکه چطور آدم نزدیک ترین رفیق های خودش رو از دست میده. اینکه چطور کسی که بهت شادترین و بهترین لحظه ها را می بخشیده، حالا شده مایه ی رنح تو. اینکه چطور آدم می تونه اونهمه خاطره را انکار کنه.

این مکانیسم دفاعی انکار را درک نمی کنم هیچوقت. اینکه چطور آدم احساسات و حرفها و کارهایی که داشته و انجام داده را کلا انکار کنه! کلا بگه یادم نیست! کلا بگه من نبودم! پس کی بود؟ عمه ات بود؟ به نظرم اینجور آدم ها خیلی ضعیف و حقیر هستند. اینکه حتی نمی تونند بایستند پای حرف ها و رفتار خودشون. اینکه شجاعت و جسارت اینو ندارند که بگن آره من بودم! من گفتم! من این کارها را کردم. ولی حالا به هر دلیلی شرایط یا حسم عوض شده و نمی خوام توی اون مسیر باشم.

ولی اینکه کلا انکار می کنند و میگن یادمون نیست و همچین چیزی نبوده و خودشون رو می زنند به خری، خیلی حال به هم زن هست!

خب به درک! من سعی می کنم دیگه تا جایی که میشه فکر نکنم بهشون. فاصله بگیرم و برم غرق بشم توی زندگی خودم. توی دنیای کتابها...

من خداراشکر همیشه قوی و محکم و مسلط بودم. بیدی نبودم که از این بادها بلرزم. 

از لحظه هام لذت می برم. اون اتفاقات گذشته را هم خوشحالم که اتفاق افتاده و من در لحظه زندگی کردم و لذت بردم و رفتم و تموم شده...

  • ۰۰/۱۰/۲۱
  • رها رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی